- Digimarkkinointi
- Fonecta kontakti pro
- LinkedIn-mainonta
- Miksi valita Fonecta
- Paikallinen markkinointi
- Verkkolöydettävyys
Pohjantähti: Paikallista markkinointia ja maineenhallintaa Kontakti Pron avulla koko Suomessa
6.9.2022 | Lukuaika 0 min
Pohjantähti Keskinäinen Vakuutusyhtiö on ollut suomalaisten henkilö- ja yritysasiakkaiden turvana jo yli 125 vuoden ajan. Pääkonttori sijaitsee Hämeenlinnassa ja konttoreita on yli 30 eteläisestä Suomesta Rovaniemelle saakka. Fonectan kanssa yhteistyötä on tehty jo pari vuosikymmentä, viimeisimpänä Fonecta Kontakti Pron parissa. Pohjantähden Digital Marketing Specialist Niklas Heinosella on kokemusta yhteistyöstä Kontakti Pron käyttöönotosta alkaen.
Yksillä tunnuksilla yli 30 toimipisteen tietoihin – ajan ja vaivan säästö on huimaa
Pohjantähdellä on yli 30 toimipistettä, joten Kontakti Pro on ollut erinomainen apu aukioloaikojen päivittämisessä. Yli kolmenkymmen toimipisteen aukioloaikojen näkyvyydenhallinta yhdeltä alustalta säästää valtavasti aikaa. Jos yksi konttori avataan joku päivä eri aikaan kuin normaalisti ja toinen konttori menee poikkeuksellisesti aiemmin kiinni, päivitys on helppo tehdä suoraan Kontakti Pron päivitystyökalun kautta.
Ennen koronaa Pohjantähden konttorit olivat auki ilman ajanvarausta ja asiakkaat saattoivat vain tulla paikalle. Koronan myötä Pohjantähden palvelumalli muuttui siten, että asiakkaita palvellaan ajanvarauksella, mutta tämäkin muutos kaikkiin toimipisteisiin onnistuu vain yhdellä napin painalluksella.
Maineenhallinta ja asiakkaiden palveleminen verkossa ovat keskeistä
Aukioloaikojen keskitetty päivittäminen ei kuitenkaan ole ainoa Kontakti Pron hyöty. Palvelun avulla maineenhallinta netissä on helpottunut Niklaksen mukaan huimasti:
”Kontakti Prosta on valtava hyöty Googlessa olevien arvostelujen seurannassa. Minun ei tarvitse kirjautua erikseen eri konttoreiden Google Yritystileille ja käydä asiakkaiden palautteita läpi eri tunnusten takaa, vaan Kontakti Pron työkalun kautta pääsen vastaamaan ja kommunikoimaan asiakkaiden kanssa yhdestä paikasta.”
”Eri paikkakuntia koskevat kommentit ovat myös helposti hallittavissa ja voin pienellä vaivalla kiittää asiakkaita palautteesta. Tämä helpottaa aktiivisuutta ja seurantaa”, Niklas jatkaa.
Paikallista näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa
Pohjantähti hyödyntää Kontakti Pro -palvelua myös paikallisesti sosiaalisessa mediassa. Paikkakuntien Facebook-sivuilla voidaan kertoa paikkakuntakohtaisia asioita, mutta jos jonkin paikkakunnan sivu kaipaa aktiivisuutta, uutisvirtaan voidaan tuoda helposti sisältöä vakuutusyhtiön pääsivun postauksista. Pohjantähden asiakkaat ovat pitäneet siitä, että näkyvyys on paikallista. Postaukset on tavoittaneet asiakkaita hyvin ja aktiivisuus on tuonut sivuille uusia tykkääjiä.
”Olemme pystyneet tarjoamaan meidän paikkakunnille mahdollisuuden omiin Facebook-sivuihin, joilla voidaan paikallisesti tuoda esiin toimipaikan omaa kieltä ja markkinointia. Kontakti Pro antaa meille hyvän kokonaisnäkymän mitä eri paikkakunnilla on julkaistu, eikä tässäkään tilanteessa tarvitse kirjautua jokaisen konttorin FB-sivuille erikseen. Ja jos jossain on joskus hiljaisempaa, voimme työkalun avulla varmistaa, että uutisvirta ei katkea ja voimme helposti lisätä sisältöä pääsivumme kautta”, Niklas toteaa.
Kontakti Pro auttaa myös yhteneväisen brändin esiintuomisessa. Markkinointitiimi pystyy keskitetysti yhdestä paikasta määrittelemään mm. kansi- ja profiilikuvat, sekä yrityskuvaukset niin Facebookiin kuin Google Yritysprofiiliin.
Mihin Pohjantähdessä ollaan erityisen tyytyväisiä?
Niklas Heinonen on erityisen tyytyväinen Kontakti Pron päivitystyökaluun ja sieltä saatuun näkymään:
”Pystymme helposti tekemään mm. räätälöityjä aukioloaikoja ja osoitteenmuutoksia. Asiakkaiden on helppo löytää eri karttapalveluista meille, kun tiedot ovat ajan tasalla kaikkialla ja niitä voi hallita yhdestä paikasta.
Koko kokonaisuuden hallittavuus yhdestä paikasta on siis ehdoton etu. Työkalu on helppokäyttöinen ja siihen sai kattavan perehdytyksen alussa. Suosittelen Kontakti Prota lämpimästi kaikille!”
Helppokäyttöisen yhden näkymän työkalun lisäksi Niklas mainitsee oman yhteyshenkilön, jolle voi soittaa matalalla kynnyksellä, milloin vain.
Kontakti Pron lisäksi Pohjantähti on tehnyt Fonectan kanssa yhteistyötä LinkedInin parissa. LinkedIn on ollut etenkin Pohjantähden B2B-markkinoinnissa iso aluevaltaus, jossa Fonectan oma yhteyshenkilö on ollut suurena apuna.