Message Ads & Conversation Ads poistuvat tammikuussa käytöstä.
Viestimainokset, eli Message Ads & Conversation Ads poistuvat käytöstä EU-alueella tammikuun 2022 aikana.
Euroopan unionin tuomioistuin (ECJ) on linjannut 25.11.2021, että LinkedInin viestimainosformaatit Message Ads ja Conversation Ads rinnastetaan jatkossa sähköpostimarkkinointiin, joten ne edellyttävät GDPR:n mukaista suoramarkkinointilupaa.
Mitä tämä tarkoittaa mainostajille?
15. joulukuuta 2021 alkaen ei ole enää mahdollista luoda uusia EU-alueelle kohdennettuja viestimainoskampanjoita. Jo käynnissä olevat EU-alueelle kohdennetut viestimainokset lakkaavat toimimasta lakkaavat toimimasta 10. tammikuuta 2022. EU:n ulkopuolelle kohdennetut viestimainokset ovat edelleen saatavilla ja toimivat kuten aiemminkin.
Miten käy nykykampanjoille?
Mitä kannattaa tehdä, jos viestimainoskampanja on jo käynnissä tai olet suunnitellut sellaisen tekeväsi?
- Päivitä viestimainoskampanjoiden kohderyhmistä EU-maat pois, jolloin voit jatkaa viestimainosten käyttämistä EU:n ulkopuolella.
- Vaihda EU-alueelle suunnattujen viestimainoskampanjoiden mainosmuoto esimerkiksi kuva-, karuselli- tai videoformaattiin.
Me Fonectalla autamme mielellämme ideoimaan korvaavia ratkaisuita viestimainosten tilalle ja vastaamme teknisiin kysymyksiin! Ota yhteyttä omaan LinkedIn-tukihenkilöösi tai klikkaa LinkedIn-tuotesivulle.