Tavoita kohderyhmät LinkedIn Eventsin avulla

22.10.2019 | Lukuaika 3 min

Kuten tiedetään, kaikki myynti ja markkinointi on H2H-myyntiä, eli myymme ja markkinoimme human to human – ihmiseltä ihmiselle. Tämä pitää paikkansa myös yritysmarkkinoinnissa, jossa henkilökohtaisuus voi olla vaikea saavuttaa, mutta jossa sillä on silti suuri merkitys.

Henkilökohtaisuuden merkitys nousee esiin LinkedInin omasta datasta: käyttäjät hyväksyvät kaksi kertaa todennäköisemmin verkostoitumispyynnön sellaiselta henkilöltä, jonka ovat tavanneet naamatusten.

Miksi LinkedIn Events?

Vaikka erilaiset podcastit ja webinaarit ovat monelle yritykselle jo arkipäivää, ei niissä saa samanlaista henkilökohtaista tuntua kuin tapahtumassa, jossa ihmiset ovat samassa tilassa ja vuorovaikutuksessa toistensa kanssa. Mutta miten varmistat, että tapahtumaan saadaan juuri oikeat ihmiset?

LinkedIn on kanava, jossa käyttäjät ovat valmiiksi työmoodissa, he etsivät itseään ammatillisesti kiinnostavaa sisältöä ja jakavat sitä mielellään eteenpäin. LinkedInin uusi ominaisuus, LinkedIn Events mahdollistaa oman tapahtuman jakamisen LinkedInissä oikealle kohderyhmälle vaivattomasti ja tehokkaasti.

Näin saadaan helposti tieto tapahtumasta oikealle kohderyhmälle mutta lisäksi LinkedIn Eventsin kautta osallistujien kutsuminen tapahtumaan ja muut tapahtumaan tiedottaminen käy vaivattomasti.

Miten järjestän LinkedIn Eventsin?

Tapahtuma luodaan klikkaamalla Events-painiketta, joka löytyy uutisvirran vasemmalla puolella olevasta valikosta. Klikkaamalla Eventsin vieressä olevaa +-painiketta, aukeaa ponnahdusikkuna, jonne täytetään tapahtuman tiedot:

  • Tapahtuman nimi
  • Päivämäärä ja aika
  • Osoite
  • Tapahtumapaikka (kerros, huone jne)

Kun tapahtuma on luotu, voidaan siihen kutsua osallistujat käyttämällä erilaisia filttereitä kuten sijainti, yritys, toimiala tai oppilaitos. Jotta tapahtumalle saadaan enemmän huomiota, kannattaa se jakaa myös erillisenä postauksena omassa fiidissä. Voit myös tapahtumaa luodessa määrittää onko kyseessä yksityinen (private) vai julkinen (public) tapahtuma.

Tapahtumasivulta helppo seurata osallistujia ja kutsuttuja, jakaa postauksia sekä kommunikoida muiden osallistujien kanssa. LinkedInin algoritmi jakaa ajankohtaisia ja oikea-aikaisia päivityksiä tapahtuman osallistujille, joten he saavat automaattisesti kaikki tärkeät tapahtumaan liittyvät uutiset ja muutokset tietoonsa. Osallistujat voivat myös kutsua omia sidosryhmiään osallistumaan tapahtumaan.

Miten löydän itseäni kiinnostavat tapahtumat?

LinkedIn tapahtumien kutsut näkyvät jokaisen käyttäjän ”My Network” -välilehdellä, samassa paikassa kutsut myös hyväksytään.

Oman verkoston jakamat tapahtumat puolestaan näkyvät omassa fiidissä, siksi onkin aina hyvä muistaa jakaa tapahtuma sen perustamisen jälkeen, jolloin muutkin kuin tapahtumaan kutsutut näkevät sen.

Sen jälkeen, kun tapahtuma on hyväksytty, voivat osallistujat tarkastella tapahtuman sisältöä ja verkostoitua muihin osallistujiin.

Positiivisia kokemuksia käyttäjiltä

LinkedIn Events on ollut testikäytössä useilla maailman suurkaupunkialueilla, ja palaute on ollut positiivista. Niinpä kokeilujakson jälkeen LinkedIn Events on nyt kaikkien käyttäjien saatavilla. Myöhemmässä vaiheessa ominaisuus todennäköisesti laajenee myös yrityssivuille, mutta toistaiseksi sitä voivat hyödyntää yksityiset käyttäjät.