Miksi Facebook-mainonta kannattaa?
17.1.2019 | Lukuaika 2 min
Facebook on kustannustehokas markkinointikanava, joka mahdollistaa tarkan kohdentamisen ja tehokkaan uusasiakashankinnan. Lue 5 tärkeintä syytä, miksi Facebook-mainonta kannattaa!
1. Asiakkaasi ovat Facebookissa
Ihmiset käyttävät entistä enemmän aikaa sosiaalisen median parissa. Ylivoimaisesti eniten käyttäjiä on Facebookilla. Jopa 3 miljoonalla suomalaisella on Facebook-tili. Todennäköisyys, että juuri sinun yrityksesi nykyiset ja potentiaaliset uudet asiakkaat ovat Facebookissa, on siis suuri.
2. Orgaaninen näkyvyys on kuollut
Yritysten orgaanisten päivitysten näkyvyys on nykyään lähes olematonta (orgaanisilla päivityksillä tarkoitetaan tavallisia, ilmaisia Facebook-postauksia). Facebook on jatkuvasti pienentänyt yritysten näkyvyyttä käyttäjien uutisvirrassa, ja tänä päivänä keskimäärin alle 0,5 % yrityksesi faneista näkee postauksesi. Facebook-mainonnan avulla pääset jälleen mukaan ihmisten some-arkeen.
3. Facebook-mainonta on edullista
Facebook-mainonta on erittäin kustannustehokasta verrattuna esimerkiksi printti-, radio- tai televisiomainontaan. Kun teet Facebook-mainontaa, et huutele kallisarvoisia viestejäsi pimeään, vaan suuntaat ne tarkasti valituille kuluttajille. Tämän takaavat kattavat kohdennusmahdollisuudet.
4. Voit kohdentaa viestisi tarkasti haluamallesi kohdeyleisölle
Facebook-mainonnan yksi suurimpia etuja on sen tarkka kohdennettavuus. Voit kohdistaa viestisi esimerkiksi iän, sukupuolen, asuinpaikan ja kiinnostuksen kohteiden perusteella. Mainokset on mahdollista kohdistaa esimerkiksi pikaruoasta, kuntoilusta tai remontoinnista kiinnostuneille. Kampanjan edetessä Facebookin mainosjärjestelmä pyrkii lisäksi optimoimaan mainoksesi näkyvyyttä parhaiten toimiville yleisöille. Ja kun olet löytänyt toimivan yleisön, voit monistaa sen, luoda uusia kohdeyleisöjä ja löytää siten uusia asiakkaita.
5. Lisää tehoa remarketingilla
Oletko huomannut, että joku tuote, josta olet kiinnostunut, seuraa sinua mainoksina eri verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa? Remarketing eli uudelleenmarkkinointi on yksi tehokkaimpia tapoja kasvattaa yrityksesi liiketoimintaa. Se on mainontaa, joka kohdistetaan ihmisille, jotka ovat esimerkiksi vierailleet yrityksesi verkkosivuilla tai vaikkapa vieneet verkkokaupassasi tuotteen ostoskoriin, mutta eivät ole ostaneet tuotetta. Tuotteiden ja palveluiden mainostaminen ihmisille, jotka ovat jo valmiiksi kiinnostuneita, on todella tuloksekasta.
Ota ammattilainen avuksi
Haluatko heti täydet tehot irti Facebook-mainonnasta? Silloin kannattaa kääntyä ammattilaisen puoleen. Fonectan Facebook-mainonnan asiantuntijat tietävät, kuinka mainonta kannattaa suunnitella, kenelle se kannattaa kohdistaa ja kuinka voit parhaalla mahdollisella tavalla tukea yrityksesi liiketoimintatavoitteita. Suomenkielinen palvelu ja käyttäjätuki sekä selkeä laskutus ovat myös isoja asioita, kun teet Facebook-markkinointia yhteistyössä Fonectan kanssa. Ota yhteyttä ja kysy lisää!