LinkedIn palkitsi jälleen Fonectan
5.3.2021 | Lukuaika 3 min
LinkedIn palkitsi Fonectan kansainvälisessä kumppanikilpailussa jo viidettä vuotta perättäin – suomalaisten B2B-yritysten LinkedIn-mainonta kasvanut huimasti
Digimarkkinointiin erikoistunut Fonecta voitti kaksi palkintoa LinkedInin maakumppanien välisessä kansainvälisessä kilpailussa eilen illalla. Suomen virallisena LinkedIn Marketing Solutions -kumppanina Fonecta on ansainnut tunnustuksia nyt jo viisi kertaa peräkkäin. Suomalaisyritysten LinkedIn-mainonta on ollut merkittävässä kasvussa viimeisen vuoden ajan.
Fonecta palkittiin vuosittaisessa LinkedIn Marketing Partner Awards for EMEA & LATAM -tilaisuudessa Customer Value- ja In It Together -palkinnoilla. Fonecta oli 17 maakumppanista ainoa, joka palkittiin kahdella palkinnolla. Voittajat julkistettiin 4. maaliskuuta.
Fonecta on toiminut Suomen virallisena LinkedIn Marketing Solutions -maakumppanina vuodesta 2016 ja on saanut partnerikilpailussa tunnustuksen nyt joka vuosi kumppanuuden alusta lähtien.
LinkedInin mukaan Fonecta ansaitsi tänä vuonna In It Together -palkinnon tunnustuksena poikkeuksellisesta yhteistyöstään analytiikka-alusta Adverityn kanssa, mistä koko LinkedInin yhteisö hyötyy.
”Olemme yhdessä Adverityn kanssa onnistuneet kehittämään raportointia ja prosesseja sekä ratkomaan sellaisia haasteita, jotka toistuvat myös muilla partnereilla. Näitä onnistumisia ja hyötyjä olemme avoimesti jakaneet maakumppaneillemme”, kertoo Markus Rintala, Fonectan Digital Strategist.
Customer Value -palkinto annetaan kumppanille, joka on tuottanut asiakkaalleen tai asiakkailleen erityistä asiakasarvoa ja ratkonut haasteita tälle relevantilla tavalla.
”Koronapandemian alettua asiakkaat ja toimistot kääntyivät puoleemme pyytäen neuvoja. Tavoitteemme oli muodostaa systemaattinen tapa kohdata asiakas etänä ja luoda heille turvaa epävarmassa maailman tilanteessa”, kertoo Fonectan LinkedIn Relationship Manager Emmi Mikkola.
”Koulutusohjelma on auttanut tukemaan suomalaisyritysten menestystä erityisesti LinkedInin työkalujen avulla. Meidän tavoitteemme on rakentaa Suomeen LinkedIn-yhteisö, jossa yritykset saavat kanavasta mahdollisimman ison yhteisen hyödyn. On upeaa, että tämä on kantanut hedelmää”, Mikkola iloitsee.
Käyttäjädatan turvaamiseen satsataan lähitulevaisuudessa
LinkedIn-mainonta on kasvanut Suomessa monia Euroopan maita nopeammin, ja koronapandemia on kiihdyttänyt tahtia. Etenkin isot B2B-puolen yritykset ovat kasvattaneet markkinointipanostuksiaan kanavassa, koska sen on huomattu olevan tehokas oman kohderyhmän tavoittamisessa eri puolilla maailmaa.
”Kiinnostus LinkedIniä kohtaan on selkeästi kasvanut, ja pienestä kokeilusta on siirrytty kokonaisvaltaiseen tekemiseen. LinkedIn ei ole enää pelkkä työantajamielikuvaan suunnattu kanava vaan nivoutuu osaksi isojen yritysten mainontastrategiaa”, Mikkola kuvailee.
Mikkolan mukaan lähitulevaisuudessa keskitytään etenkin käyttäjädatan turvaamiseen. LinkedIn panostaa erityisesti yksityisyyden suojan ja datan käsittelyn kehittämiseen. Myös käyttäjän tavoittamiseen tulee entistä enemmän mahdollisuuksia. LinkedIn julkaisi hiljattain Event Ad -ominaisuuden, ja uusia mainosformaatteja – muun muassa Stories Ad ja Documents Ad – on tulossa vielä kevään ja loppuvuoden aikana.
Suomessa yhteisöpalvelu LinkedInillä on 1,4 miljoonaa ja koko maailmassa yli 722 miljoonaa käyttäjää.
Emmi Mikkolan ja Markus Rintalan kuva ladattavissa täältä.
Lisätietoja:
Emmi Mikkola
LinkedIn Relationship Manager, Fonecta
p. 050 593 4677
emmi.mikkola@fonecta.com
Fonectan aikaisemmin voittamat LinkedIn-palkinnot:
2016 Best Adops
2017 Largest Deal
2017 Partner Champion Runner-Up
2018 Most Valuable Player
2018 LinkedIn Marketing Solutions Collaboration
2019 Partner Champion
Lisää tietoa Fonectan markkinointipalveluista: www.fonecta.fi/yrityksille
Fonecta tarjoaa yrityksille tehokkaat digitaaliset ratkaisut verkosta löytymiseen, markkinointiin sekä parempaan asiakasymmärrykseen. Palveluvalikoima kattaa kaikki ostoprosessin eri vaiheet aina mielenkiinnon herättämisestä ostoon ja sitouttamiseen. Fonectan missio on auttaa suomalaisia yrityksiä parantamaan digitaalista kilpailukykyään. Fonecta työllistää viidellä paikkakunnalla yhteensä n. 250 asiantuntijaa, jotka palvelevat 36 000 yritysasiakasta ympäri Suomen.