Fonecta uudisti brändinsä – uusi Fonecta on suomalaisyritysten digitaalinen kasvukumppani

1.11.2021 | Lukuaika 4 min

Digimarkkinoinnin markkinajohtaja Fonecta on uudistanut brändinsä. Yhtiö keskittyy entistä vahvemmin tukemaan suomalaisyritysten kasvua ja tuo digimarkkinoinnin parhaat työkalut kaikkien yritysten ulottuville. Uusi brändi tuo visuaalista ilmettä myöten esille sen, miten Fonecta auttaa asiakkaitaan menestymään digitaalisessa maailmassa.

Uudistuksen tavoitteena oli päivittää brändin ilmentymä vastaamaan Fonectan strategiaa ja toimintatapaa.

”Suomalaisyritysten kasvun tukeminen on strategiamme ytimessä. Yritykset toimivat löydettävyystaloudessa: maailmassa, jossa menestyjät erotellaan sillä, miten hyvin ne nousevat esiin ja pystyvät kohtaamaan asiakkaansa verkossa. Meidän tehtävämme on auttaa kaikenkokoisia yrityksiä kasvattamaan liiketoimintaansa digimarkkinoinnin keinoin”, tiivistää Chief Marketing Officer Katja Laaksonen, joka aloitti Fonectalla huhtikuussa.

Fonectalla on pitkä historia tuhansien suomalaisyritysten markkinointikumppanina.

”Halusimme yhdistää brändiimme pitkän suhteen asiakkaidemme kanssa ja sen arvon, jota luomme asiakkaille nykyään. Autamme asiakkaita menestymään kiihtyvässä digitaalisessa maailmassa ja demokratisoimme markkinointia tuomalla digimarkkinoinnin parhaat työkalut kaikkien yritysten ulottuville”, Laaksonen jatkaa.

”Meidän oli tarpeen sekä kirkastaa brändimme ydin että uudistaa se tapa, jolla ilmennämme brändiä jokapäiväisessä arjessa.”

Kasvua kansainvälisten alustojen avulla

Strategia nojaa vahvasti kumppaneihin: Fonecta auttaa suomalaisyrityksiä ottamaan täyden hyödyn irti kansainvälisistä markkinointialustoista. Fonecta on esimerkiksi Suomen ainoa LinkedIn Marketing Solutions -maakumppani ja verkkopresenssipalvelu Yextin Suomen-edustaja.

”Minkäkokoinen ja minkä alan yritys tahansa voi valjastaa verkon oman kasvunsa välineeksi. Digimarkkinoinnin keinojen ja kanavien kehitys on kuitenkin niin nopeaa, että siinä on vaikea pysyä mukana omin voimin. Tässä me astumme mukaan. Teemme digimarkkinoinnista helposti ymmärrettävää ja laitamme sen tuottamaan kasvua. Markkinointi on sijoitus”, Katja Laaksonen sanoo.

Asiakkaille Fonectan uusi brändi näkyy entistä selkeämpänä palvelutarjoamana, käytännön työtä helpottavina näkemyksinä sekä oppeina, joita Fonecta tuo kansainvälisiltä kumppaneiltaan Suomeen. Fonectan tarjoama kiteytyy kasvuun verkossa: löydy verkossa, tee kauppaa verkossa ja hanki lisää asiakkaita verkossa.

Mutkaton ja asiantunteva

Brändiuudistuksessa Fonectalle luotiin brändistrategia, uusi visuaalinen ilme ja äänensävy. Tavoitteena oli määritellä Fonectan asiakasarvon ydin uudelleen ja uudistaa ilme ja äänensävy sen mukaiseksi. Uusi brändi tuo näitä esille johdonmukaisesti.

Fonectan visuaalisessa ilmeessä katseen suuntaa ohjataan kohdistusmerkeillä niin kuin verkossa ohjataan huomiota markkinoinnilla. Fonectan logo säilytti tutun muotonsa, mutta täydentyi uudella sinisellä värillä. Värimaailma rakentuu raikkaista pääväreistä – asiantuntijuutta ilmentävästä sinisestä, kasvusta kertovasta vihreästä ja energiaa välittävästä keltaisesta – sekä kirkkaista tehosteväreistä, joilla katsetta kohdistetaan. Kuvamaailma näyttää yrittäjät työnsä ääressä ja asiantuntijat toimistoissaan. Brändin äänensävyksi määriteltiin mutkaton ja asiantunteva.

”Brändi näkyy etenkin siinä, miten olemme vuorovaikutuksessa asiakkaidemme kanssa ja millainen kokemus näistä kohtaamisista rakentuu. Visuaalinen ilme, viestit ja äänensävy kertovat samaa tarinaa. Esimerkiksi äänensävyllä on iso vaikutus asiakkaan kokemukseen ja siihen, minkälaisen mielikuvan hän brändistä muodostaa. Fonectan asiakkaat arvostavat mutkatonta asiantuntijuutta, minkä testausvaiheessa totesimme toimivan niin mikroyrittäjille kuin suuyritysten markkinointijohdollekin”, Laaksonen sanoo.

Laaksosen mukaan brändin pitää puhutella myös fonectalaisia, jotka tekevät sen todeksi.

”Kerromme jatkossa entistä enemmän sekä asiakkaidemme että fonectalaisten tarinoita. Nostamme ihmiset keskiöön.”

Brändin visuaalisen ilmeen ja kampanjakonseptin on uudistanut mainostoimisto TBWA\Helsinki ja äänensävyn viestintätoimisto Kaiku Helsinki.

Tutustu Fonectan uuteen ilmeeseen: fonecta.fi/yrityksille

Lisätietoja:
Katja Laaksonen
CMO, Fonecta
p. 040 762 2028
katja.laaksonen@fonecta.com

Fonecta on digitaalisen markkinoinnin asiantuntijayritys. Autamme asiakkaitamme kasvamaan digimarkkinoinnin keinoin. Teemme sen yhdistämällä maailman parhaat kohdennetun markkinoinnin alustat ja yli 30 000 asiakasyrityksen tuntemuksemme. Olemme Suomen ainoa LinkedIn Marketing Solutions -maakumppani ja Yextin Suomen-edustaja. Olemme kasvaneet digitalisaation mukana perustamisvuodestamme 2002 alkaen ja elämme niin kuin opetamme. Meitä fonectalaisia on yhteensä 250 Helsingissä, Porissa, Tampereella ja Turussa.