- Blogiartikkelit
- Digimarkkinointi
- LinkedIn-mainonta
- Monikanavainen B2B-digimainonta
- Monikanavainen markkinointi
3 vinkkiä LinkedIn-markkinoinnissa onnistumiseen
21.6.2017 | Lukuaika 3 min
LinkedIn on johtava päättäjien ja vaikuttajien yhteisö, jossa on globaalisti yli 600 miljoona käyttäjää ja jo yli miljoona suomalaista käyttäjää. Se on toisin sanoen loistava kanava kasvattaa tietoisuutta tuotteesta, palvelusta, tai yrityksestä ammattilaisten keskuudessa jo ostopolun alkupäässä. Näillä kolmella helpolla vinkillä varmistat, että onnistut LinkedIn-markkinoinnissa.
1. Määritä tavoitteet ja kohderyhmä
Haetko lisää tunnettuutta, sitoutumista brändiin vai laadukkaita liidejä? Näihin tavoitteisiin pääset parhaiten mainonnan avulla. Kun tiedät tavoitteesi, voit valita kohderyhmät ja tärkeimmät mittarit. Kampanjoiden mittareita voivat olla esimerkiksi näytöt, klikit, klikkausprosentti, seuraajien määrän kasvu ja sitoutuneisuus kuten reagoinnit, kommentit ja jaot. Rakenna myös sisältösuunnitelma, jolla voit parhaimmillaan tukea asiakasta ostopolun eri vaiheissa.
2. Jaa sisältöjä säännöllisesti
Aktiivinen sisällöntuotanto yhdistettynä tehokkaaseen mainontaan tuo yrityksellesi parhaat tulokset. Suositeltu julkaisutiheys on 2–4 kertaa viikossa. Mielipidejohtajuuden kasvattamiseksi voit esimerkiksi jakaa alan keskeisiä uutisia, trendejä, tuoteopastuksia ja yrityksenne visioon liittyviä artikkeleita. Tuo yrityksesi asiantuntijuutta ja osaamista esiin kirjoittamalla artikkeleita itse ja tuottamalla vaikkapa videoita, jotka kertovat kiinnostuneille asiakkaille yrityksesi osaamisesta.
Opi kuinka tehdä tuloksekasta taktista mainontaa LinkedInissä.
Lataa opas3. Testaa ja optimoi
Jo viikossa voit nähdä selviä eroja eri sisältöjen toimivuudessa. Testaa ja analysoi, mitkä sisällöt sitouttavat kohderyhmääsi eniten ja optimoi kampanjaasi niiden mukaan. Voit A/B-testata esimerkiksi kohderyhmiä, tekstejä tai kuvia, mutta testaa vain yhtä osa-aluetta kerrallaan, jotta voit tehdä selviä johtopäätöksiä tarvittavista muutoksista. Aiheeseen liittyvä visuaali, eli näyttävä ja kiinnostava kuvamateriaali, on yhä kriittisemmässä roolissa, joten valitse se huolella.
Tehokas mainonnan kanava
LinkedInissä mainosten kohdennusvaihtoehdot perustuvat käyttäjäprofiilien dataan, ja vaihtoehtoja on lukuisia. Juuri tähän perustuukin LinkedInin tehokkuus mainonnan kanavana, voit kohdentaa mainontasi juuri sinun kohderyhmällesi. Tyypillisimpiä kohdennusvaihtoehtoja on mm. demografinen data, kuten alue, työtehtävä tai toimiala. LinkedInissä on myös mahdollista hyödyntää yrityksen omaa asiakasdataa tai LinkedInin räätälöityjä kohdennuksia, joita on saatavilla vain Fonectan kautta.
Fonecta on ollut LinkedInin ainoa virallinen Marketing Solutions Partner Suomessa vuodesta 2016 lähtien. Meille on tänä aikana kertynyt kokemusta tuhansista kampanjoista ja oppia parhaista toimintatavoista rutkasti. Pystymmekin hyödyntämään oppimaamme tehokkaasti kaikkien asiakkaiden hyväksi ja näin saavutamme parhaat tulokset mainonnalle. Osoituksena korkealaatuisesta mainonnansuunnittelun osaamisesta LinkedIn on palkinnut Fonectan jo kolmena perkkäisenä vuonna.
Mainonnalla tehostat yrityksesi ja sisältöjen löydettävyyttä, mutta myös orgaanisella sisällöntuotannolla, eli yrityksen omalla sivullaan jakamalla sisällöllä on suuri merkitys, kun rakennat yrityksellesi näkyvyyttä LinkedInissä.