- Digimarkkinointi
- Facebook-mainonta
- Google-mainonta
- LinkedIn-mainonta
- Miksi valita Fonecta
- Monikanavainen B2B-digimainonta
- Paikallinen markkinointi
- Some-mainonta
KS Bitumikate Oy: Markkinoinnin avulla pärjää kilpailussa
14.7.2022 | Lukuaika 0 min
KS Bitumikate Oy on onnistunut kasvattamaan liiketoimintaansa merkittävästi. Keskeinen syy tähän on ollut markkinoinnin merkityksen ymmärtäminen yritystoiminnan edistäjänä. Markkinointia tarvitaan, jos yritys haluaa menestyä tai ylipäätään selviytyä markkinoilla.
Aiemmin KS Bitumikate Oy ei juurikaan panostanut markkinointiin. Ennen pitkää toimitusjohtaja Jose Ekman havahtui kuitenkin siihen, että yritys on jäämässä muiden jalkoihin jatkuvasti kovenevassa kilpailussa. Googlesta haettaessa yritys jäi kauas kärkisijoista, ja asiakkaiden saaminen kotisivuille vaikutti haastavalta tai jopa mahdottomalta. KS Bitumikate Oy päätti kääntyä Fonectan puoleen ja aloittaa aktiivisemman markkinoinnin.
Tavoitteena parempi löydettävyys ja lisää kävijöitä kotisivuille
Yhteistyö Fonectan kanssa alkoi laajemmin vuonna 2018, jolloin aloitettiin Google-hakusanamainonta. Hakusanamainonnassa mainokset tulevat esiin asiakkaan käyttämien hakusanojen ja sijainnin perusteella. Tavoitteena oli kasvattaa kotisivujen kävijämäärää sekä parantaa yrityksen löydettävyyttä, kun Googlesta haetaan alaan liittyvillä hakusanoilla.
Google-mainonnan avulla kotisivut saatiin nousemaan Googlen ensimmäiselle sivulle, minkä myötä kotisivujen kävijämäärät ja sivuston kautta tulevat yhteydenotot ovat kasvaneet huomattavasti. ”Nykyään yhteydenottoja verkkosivujen kautta tulee päivittäin”, Jose kertoo tyytyväisenä. Kotisivujen kävijätietoja seurataan Snoobi Analytics -analytiikkaohjelmistolla.
Mainontaa on kehitetty jatkuvasti, ja vuonna 2020 mukaan otettiin esimerkiksi display- ja bannerimainonta tunnettuuden lisäämiseksi. Vuonna 2021 mainonnassa on keskitytty pelkästään koviin konversioihin, jotka ovat kasvaneet joka kuukausi.
Vuonna 2021 aloitettiin myös sosiaalisen median mainonta LinkedInissä ja Facebookissa, mikä on mahdollistanut tehokkaan ja tarkasti kohdennetun mainonnan. LinkedIn- ja Facebook-mainonnan tuloksista on pystytty konkreettisesti tunnistamaan sitä kautta tulleet liidit. Alkuvuoden aikana mainonnan kokonaistulos on noussut kuukausittain huikeat 200 %.
Yhteistyön myötä liikevaihto kasvoi miljoonilla
Yhteistyö Fonectan kanssa on ollut yritykselle kannattava sijoitus. Markkinointitoimenpiteiden myötä yrityksen liikevaihto on kasvanut 4 miljoonasta yli 6 miljoonaan. Mainonnan avulla saavutetut tulokset ovat konkreettisia ja selkeästi mitattavissa, mikä tuo esiin markkinoinnin tärkeyden liiketoiminnan kasvattamisessa.
Nykyään yritys löytyy paremmin sosiaalisesta mediasta. ”Kun asiakas tarvitsee vesikaton remonttia, yrityksemme on asiakkaan mielessä jo valmiiksi”, Jose kuvailee somemainonnan etuja.
Oma yhteyshenkilö valoi uskoa onnistumiseen
Markkinoinnilla saavutettuja tuloksia on käyty läpi oman yhteyshenkilön kanssa kuukausittain. Raportit kertovat esimerkiksi, minkä hakusanojen ja kanavien kautta asiakkaat ovat tulleet kotisivuille. ”Olemme olleet Fonectaan tyytyväisiä, koska olemme saaneet, mitä olemme halunneet”, Jose kiittelee. Fonecta on tarjonnut suunnan, minne mennä, ja annetut lupaukset on lunastettu.
Oma yhteyshenkilö on ollut ikään kuin markkinointipäällikön roolissa – hän on ollut keskeinen osa yrityksen markkinointia ja auttanut ongelmien ratkaisussa. Kun markkinointia aloitettiin, oma yhteyshenkilö loi uskoa onnistumiseen, kunhan oikeita asioita tehdään oikeassa järjestyksessä. Aluksi laitettiin perusasiat kuntoon, minkä jälkeen markkinointia laajennettiin sosiaaliseen mediaan.
Yhteyshenkilön lisäksi taustalla toimii joukko digitaalisen mainonnan asiantuntijoita, jotka ansaitsevat kiitoksen. Koko tiimi on puhaltanut päämäärätietoisesti yhteen hiileen, mikä näkyy lopputuloksessa.
Kokenut kattoremonttien ammattilainen
KS Bitumikate Oy on vuodesta 1991 asti toiminut perheyritys, joka juhlistaa tänä keväänä 30-vuotista taivaltaan. Yrityksen toimipisteet sijaitsevat Jyväskylässä ja Vantaalla, missä työskentelee sesonkiaikana toimihenkilöiden lisäksi yhteensä 40 työntekijää. Yritys tekee kattoremontteja erilaisiin vesikattoihin, pääasiassa bitumi- ja huopakattoihin sekä jossain määrin pelti- ja tiilikattoihin. Asiakkaita ovat niin yritykset, kiinteistöosakeyhtiöt, taloyhtiöt kuin isännöitsijätoimistotkin.
Tulevaisuudessa yritys aikoo vallata markkinoita ja kasvattaa lisää liikevaihtoa. ”Tavoitteena on kasvaa vuosi vuodelta”, Jose valottaa suunnitelmia. Kasvu mahdollistaa muun muassa uusien työntekijöiden palkkaamisen yritykseen.
Tutustu tarkemmin: www.ksbitumikate.fi