Merikaarron pyörähuolto: Kontakti-palvelu maksaa helposti itsensä takaisin
21.9.2022 | Lukuaika 0 min
Merikaarron pyörähuolto on Vaasan lähellä toimiva pyörähuoltoja tekevä yhden miehen sivutoiminen yritys. Yrittäjä Oskar Moberg on itsekin intohimoinen hyötypyöräilijä, joka pyöräilee tuhansia kilometrejä vuodessa.
Vuosien aikana polkupyörät ja niiden huollot ovat tulleet yrittäjälle harrastuksen myötä tutuiksi. Ajatus yritystoiminnasta kypsyi pikkuhiljaa, kun paikallisessa Facebookin puskaradioryhmässä tuli vastaan kysymyksiä olisiko paikkakunnalla ketään, joka osaisi huoltaa pyöriä. Tästä innostuneena Merikaarron pyörähuolto sai oman y-tunnuksen joulukuussa 2021. Oskar Moberg huoltaa pyöriä sivutoimisena yrittäjänä omassa autotallissaan ja talvisin hän voitelee pyörähuollon ohessa suksia. Välineet ja tilat olivat siis omasta takaa, joten yrityksen perustaminen ei vaatinut suuria investointeja.
Vain yksi pyörähuoltotilaus, niin Fonecta Kontakti-palvelu on jo maksanut itsensä takaisin
Pienen paikkakunnan Facebookissa oleva puskaradioryhmä ei kuitenkaan yksin ole riittävä kanava asiakkaiden saamiseksi, joten Oskar Moberg otti keväällä käyttöön Fonecta Kontakti -palvelun. Oskar kertoo, että palvelun hyödyn ymmärtämisessä meni tovi, mutta kun yhteyshenkilö osasi kertoa palvelusta kärsivällisesti, hän päätti tarttua tilaisuuteen. Nyt Merikaarron pyörähuollon tiedot ovat ajantasaisesti esillä useassa netin kanavassa Fonectan omien kanavien lisäksi ja tietojen ylläpito on helppoa yhden päivitystyökalun kautta.
”Mietin, että eihän tämä tarvitse kuin yhden pyörähuollon, niin palvelu on jo maksanut itsensä takaisin, joten päätin sitten lähteä kokeilemaan. Ja se on kyllä kannattanut, tässä on hinta-laatusuhde erittäin kohdillaan!”, Oskar kertoo.
Fonecta Kontaktin avulla uusia asiakkaita laajemmalta alueelta
Merikaarron taajamassa asuu vajaat 2000 asukasta, joten markkina-alueena Merikaarto on melko pieni. Fonectan tarjoaman Kontakti-palvelun avulla on onnistuttu kasvattamaan Merikaarron pyörähuollon tunnettavuutta ja tavoittamaan asiakkaita myös noin 20 kilometrin päästä Vaasasta ja muista lähikunnista.
”Ajattelin, että tunnettavuus ja löydettävyys hakukoneiden kautta paranee Kontakti-palvelun myötä ja että tämän avulla myös vaasalaiset ja lähikuntien asukkaat löytäisivät minut. Ja nyt mitä asiakkailta olen kuullut, ja kun olen katsonut raportilta tuloksia, niin on kyllä mennyt ihan nappiin! Eihän ne minua löytäisi ilman tätä”, Oskar iloitsee.
Erinomaisen arvosanan palvelu
Oskar Moberg kertoo, että hän on asiakkaiden saamisen lisäksi erityisen tyytyväinen siihen, että hänen ei tarvitse itse huolehtia missä yrityksen tiedot ovat näkyvillä ja ovatko ne oikein. Ja kun on tarvetta päivittää tietoja, ei tarvitse kirjautua erikseen moneen palveluun, vaan päivitys hoituu yhden työkalun kautta. Myös yhteyshenkilö saa Oskarilta kehuja: ”Minulla on hyvin aktiivinen yhteyshenkilö Joonas, jonka saan hyvin kiinni, jos minulla on jotain kysyttävää. Kyllä tämä kokonaisuus on kaiken kaikkiaan ihan erinomainen.”