Löydät aineisto-ohjesivuiltamme tarkat tiedot eri palveluidemme mainosmuodoista ja niiden tarkemmista ominaisuuksista ja ohjeistuksista, kuten kuvakoista ja tekstien merkkimääristä.
Oikealla olevasta valikosta pääset suoraan tarkastelemaan palvelukohtaisia ohjeistuksia mainonnan ja myynnin ratkaisuistamme.
Jos sinulla herää kysyttävää aineisto-ohjeisiin liittyen, ota yhteyttä asiakaspalvelu@fonecta.com
Facebookilla on tarkat säännöt siitä, millaisia tuotteita ja palveluja on sallittua mainostaa, ja miten. Aiheesta riippuen sisältö voi olla täysin kielletty, tai sallittua tietyin rajoituksin. Kun ostat kauttamme Facebook-mainontaa ja siihen liittyviä palveluja, niitä koskevat aina Facebookin yleiset mainonnan säännöt ja rajoitukset. Alla kerromme pääasialliset suuntaviivat, ja lisätietoa saat suoraan Facebookin omilta sivuilta, jonne löydät linkin alempaa.
Mm. seuraava sisältö on kielletty:
Facebook ei hyväksy esimerkiksi laihdutuksen ennen-jälkeen -kuvia, kuvia pelkästään yksittäisestä kehonosasta (esimerkiksi polvesta tai hampaista), kuvia kolariautoista tai kuvia, joissa on paljon paljasta ihoa.
Mm. seuraava sisältö on rajoitettua:
Mainosteksti:
Videotiedostotyyppi:
suositellaan MP4- tai MOV-muodon käyttämistä
Mainosteksti:
Videon kesto:
Videon teksti: valinnainen, mutta suositeltu (Huom! Videon thumbnail-kuvassa saa olla max. 20 % tekstiä).
Mainosteksti:
Lue Kontaktin kuvamääritysten ohjeet täältä.
Otamme sinuun yhteyttä sovitusti, jotta saamme käytyä läpi rauhassa kaikki tärkeät asiat chat-palvelusi käyttöönottoa varten. Käyttöönottopalaverimme keskustelujen pohjalta rakennamme palveluohjeistuksen, jonka avulla räätälöimme chat-palvelusi juuri sinun yrityksesi tarpeisiin ja hankimme sinulle tarjouspyyntöjä ja liidejä kotisivuiltasi.
Keskustelemme käyttöönottopalaverissa mm. seuraavista asioista:
Tuotteet ja palvelut
Tarjouspyynnön sisältö
Asiakkaat
Mitä ratkaisemme puolestasi
Lisämyynti ja kilpailuedut
Jos sinulle tulee kysyttävää koskien palveluasi tai sen käyttöönottoa, tai haluat laittaa meille esimerkiksi vastauksia yllä mainittuihin kysymyksiin jo etukäteen sähköpostilla, tavoitat meidät osoitteesta asiakaspalvelu@fonecta.com tai soittamalla 020 692 999. Puheluiden hinnat 1.1.2016 alkaen: soitto matkapuhelinliittymästä 8,35 senttiä / puhelu + 18,05 senttiä / min ja kiinteästä verkosta 8,35 senttiä / puhelu + 6,55 senttiä / min. Palataan asiaan käyttöönottopalaverin merkeissä!
Mainosaineistot ohjelmallisen ostamisen kampanjoita varten tulee toimittaa yrityksellesi osoitetulle Fonectan asiakasvastaavalle sähköpostitse (etunimi.sukunimi@fonecta.com) vähintään 5 arkipäivää ennen kampanjan aloitusta. Toimitathan myös kampanjan alkamis- ja päättymispäivämäärät. Jos sinulle herää jotakin kysyttävää mainontaa koskien, ole yhteydessä mainostuotantotiimiimme: adops@fonecta.com.
Ohjelmallisen ostamisen mainonnassa voidaan käyttää lähes kaikkia mainoskokoja. Alla on lueteltu tärkeimmät mainoskoot, joita käytetään suurimmassa osassa kampanjoita, ja jotka ovat yleisimpiä mainosmuotoja Suomessa.
Mainosbannerien kuvakoot
Jotta bannerit latautuvat nopeammin mainosmedioissa, niiden koot on pidettävä mahdollisimman pienenä. Hyvänä rajana voidaan pitää 80 kilotavua (kt), jonka alle tulisi pyrkiä. Ehdoton maksimikoko on 10 megatavua (Mt).
Display-mainosten tuetut kuvamuodot:
Laskeutumissivu
Mainoksessa tulee olla linkki laskeutumissivulle eli sivulle, johon mainos ohjaa, kun sitä klikataan. Fonecta tekee linkkeihin UTM-parametrit, jos ei toisin sovita. UTM-parametrit helpottavat mainonnan seuraamista yrityksen omasta analytiikasta.
HTML5-mainokset mahdollistavat monipuolisten animoitujen elementtien ja dynaamisen mainonnan toteuttamisen. HTML5-mainosten teko vaatii kuitenkin tiettyjen ehtojen täyttymistä ennen kuin niitä voidaan laittaa osaksi kampanjaa.
Voit tarkistaa HTML5-mainosten toimivuuden tästä.
HTML5-mainokset tulee toimittaa pakattuina tiedostoina, eli .zip-muotoisina. Hyvä kuvakokoja HTML5-mainosbannereihin ovat:
Löydät lisätietoa HTML5-bannereiden tekemisestä Googlen tukisivustolta.
Logo (pakollinen)*
Kuva (pakollinen)*
Laaja vaakasuuntainen kuva, joka mainostaa tuotetta tai palvelua. Ei tekstiä tai tekstiä vain vähän. JPG tai PNG
Neliökuva (valinnainen, mutta jotkut diilit vaativat tämän)
Neliömuotoinen versio ylläolevasta kuvasta. JPG tai PNG
Mainostajan nimi (pakollinen)*
Näytetään mainoksessa
Otsikko (pakollinen)*
Näytetään mainoksessa
Pitkä otsikko (valinnainen)
Vaihtoehtoinen pidempi otsikko, joka näytetään joissain sijoitteluissa
Kuvausteksti (pakollinen)*
Tuotteen tai palvelun kuvaus
Pitkä kuvausteksti (valinnainen)
Vaihtoehtoinen pidempi kuvausteksti.
Kohdesivun URL (pakollinen)*
Call to action (pakollinen)*
Teksti, joka näytetään toimintokehoitteen painikkeessa tai linkissä, esim. ”Osta nyt”
Mitä ovat natiivimainokset?
Natiivimainos on yrityksesi mainos, joka on räätälöity vastaamaan sen sivuston tai sovelluksen ulkoasua ja käyttöliittymää, jossa se näytetään. Näin se tarjoaa paremman käyttäjäkokemuksen lukijoille ja lisää palvelun tai tuotteen uskottavuutta. Natiivimainokset eroavat tavallisista mainoksista siten, että perinteisten banneri- ja display-mainosten sijaan natiivimainonnassa hyödynnetään sen alustana toimivan uutissivuston käyttämää tyyliä ja muotoa. Natiivimainos siis muistuttaa pitkälti uutisalustalla julkaistavia, tavallisia artikkeleita, mutta se merkitään aina silti sponsoroiduksi tai kaupalliseksi sisällöksi.
Natiivimainoksia voidaan käyttää missä tahansa kampanjassa.
Natiivimainoksen toteutuksessa sen julkaisijalle toimitetaan tietyt sovitut resurssit, jotka yleensä ovat kuvia, tekstiä ja toimintopainikkeen teksti. Julkaisija järjestää ne uudelleen ja muodostaa niistä sponsoroidut sisällöt natiivimuodossa, eli sisällöltään ja ulkomuodoltaan mahdollisimman lähellä julkaisualustan sisältöjä.
Natiivimainosten parhaita käytäntöjä
Jos tarvitset apua natiivimainoksen suunnittelussa ja luomisessa, apu on lähellä: Fonectan copywriterit ovat omiaan tuottamaan kiinnostavan ja tavoitteita vastaavan natiivimainoksen!
LinkedIn-mainonnan aloittaminen vaatii LinkedIn-mainostilin. Mikäli haluat avata Fonectalta maksuttoman LinkedIn-mainostilin, toimita meille seuraavat tiedot:
Mikäli sinulla on jo mainostili itsepalvelukanavan kautta, jota haluat käyttää mainonnan ajamiseen, tulee sinun antaa Fonectalle oikeudet mainostilillesi.
Fonectalle on myönnettävä Account Manager-oikeudet, mikäli haluat, että ajamme mainontaa puolestasi ja katseluoikeudet, mikäli olet LinkedIn-konsultointipalvelun asiakas.
Oikeuksien jakamiseen sinulla on valittavanasi kaksi toimintatapaa:
Vaihtoehto A:
Fonectan mainostuotannon työntekijä pyytää LinkedInin mainonnanhallinnan kautta mainostajanoikeuksia yrityksen sivuille. Tämän pyynnön voi yrityksen LinkedIn-sivun admin käydä hyväksymässä yrityssivun Admin tools -alasvetovalikon Manage admins -näkymästä.
Vaihtoehto B:
Yrityksen LinkedIn-sivun admin voi myöntää mainostajanoikeudet Fonectan mainostuotannon työntekijöille. LinkedIn edellyttää, että Fonectan mainostuotannon henkilöt ovat yritystilin pääkäyttäjän henkilökohtaisia kontakteja LinkedInissä, jotta oikeuksien lisääminen on mahdollista.
Sponsored Content mahdollistaa mainosten jakamisen LinkedInin sisältövirrassa myös niille käyttäjille, jotka eivät seuraa yritystäsi LinkedInissä. Sponsored Content -mainokset voidaan kohdentaa tarkkaan valitulle yleisölle ja se auttaa mainostajaa tavoittamaan LinkedIn-käyttäjiä missä ja milloin tahansa he ovatkin palvelussa aktiivisena tietokoneella tai mobiililaitteella.
Kuvamainokset kuuluvat LinkedInin suosituimpiin mainosmuotoihin.
Kuva
Tiedoston tyyppi: JPG tai PNG
Kuvan enimmäiskoko: 5 MB
Kuvan muoto:
Vaaka:
Neliö:
LinkedIn suosittelee tätä kuvamuotoa parhaan CTR:n tavoittamiseksi
Pysty:
Otsikko
Mainosteksti
Laskeutumissivun URL
Call To Action vaihtoehdot
Seurantamahdollisuudet
Konversioseuranta: Lue lisää: LinkedIn’s conversion tracking capabilities.
Mittarit:
Videomainokset ovat Sponsored Content -mainoksia, jotka näkyvät LinkedInin sisältövirrassa. Tekniset tiedot videomainoksille tulisi olla seuraavat:
Videomainosten teksti – ja URL-suositukset ovat samat kuin kuvamainoksissa.
Kuvasuunnat
Huom! Suositeltu kuvasuhde videomainoksissa päivittyy 11.7.2022. Uusi suositeltu kuvasuhde on jatkossa 9:16 sijaan 4:5
Pysty (4:5):
Pysty (9:16):
Vaaka (16:9):
Neliö (1:1):
Tekniset vaatimukset
Jos käyttäjä hiljentää videon omassa uutisvirrassa tietokoneella ja skrollaa sen ohi heti (alle kahden sekuntin aikana), video jatkuu, vaikka alle 50 % videosta olisi ollut näkyvissä näytöllä.
Voit ladata maksimissaan 25 videota Campaign Manageriin 24 tunnin aikana.
Videoiden lataaminen onnistuu vain tietokoneelta, ei mobiililaitteelta.
Videomainosten tekstiosioon pätee tavallisen Sponsored Content -mainoksen tekniset tiedot.
Huom! Suosittelemme tekstittämään jokaisen videomainoksen, sillä suuri osa käyttäjistä selaa uutisvirtaansa ilman ääniä
Call To Action vaihtoehdot
Mittarit:
Karusellimainokset ovat Sponsored Content -mainoksia, jotka näkyvät LinkedInin virrassa. Karusellimainoksiin kuuluu useita kuvia, joita voi selata läpi mainoksessa.
Karusellimainosten teksti – ja URL-suositukset ovat samat kuin kuvamainoksissa.
Kuvat:
Korttien otsikot:
Tekniset vaatimukset:
Huom! Karusellin korteissa ei ole mahdollista käyttää videoita.
Mittarit:
Karusellin kortit voivat ohjata usealle eri laskeutumissivulle, mutta jos Lead Gen Form -ominaisuus on mukana mainoksessa, niin kaikissa korteissa on mukana sama Lead Gen Form.
Lead Gen -lomaketta varten tarvitaan:
Lataa lisää tietoa tästä – Lead Gen Flyer.
Luo ensin LinkedIn Event-tapahtuma ja mainosta sitten tapahtumaasi mainonnalla.
Sponsored InMail -mainosmuoto mahdollistaa tehokkaan tavan markkinoijille tavoittaa yritysten päättäjiä persoonallisella tavalla LinkedInissä. Hyödynnä LinkedInin tarkkaa kohdentamista ja lähetä viesti sinulle tärkeälle kohderyhmälle, mobiilissa tai tietokoneella.
Huom! EU:n lainsäädännöstä johtuen viestimainontaa on mahdollista kohdentaa ainoastaan EU-alueen ulkopuolelle.
Sponsored InMail tekniset tiedot
-Tiedoston tyyppi: .jpg, .gif (ei animoitu), tai .png (ei flash)
-Maksimi tiedoston koko: 40 Kb
-Klikattava URL
Dynamic Ads-mainokset eivät kuulu LinkedInin suosituimpiin mainosmuotoihin ja suosittelemmekin ensisijaisesti käyttämään Sponsored-Content mainosmuotoja.
Dynamic Ads -mainokset ovat saatavilla kolmessa eri muodossa:
Text Ads -mainosmuodon avulla voit saada viestisi juuri oikean yleisön nähtäville ja kohdentaa potentiaalisille asiakkaille LinkedIn.comin työpöytäsivuilla sellaisella budjetilla, mikä sopii sinulle.
Text Ads-mainokset eivät kuulu LinkedInin suosituimpiin mainosmuotoihin ja suosittelemmekin ensisijaisesti käyttämään Sponsored-Content mainosmuotoja.
Linkki:
Huomiota:
Teksti:
Kuvasuositukset:
Sijoittelut:
Tekstimainokset näkyvät eri kokoisina:
Call To Action vaihtoehdot:
Vinkkejä Company Pagen eli yrityssivun luomiseen LinkedInissä.
Aineistojen toimitus omalle yhteyshenkilöllesi: etunimi.sukunimi@fonecta.com
Kaikissa muissa kysymyksissä ota yhteys omaan yhteyshenkilöösi tai laita viestiä osoitteeseen adops@fonecta.com