Asiakastiedote: Maanantaina 25.4.2022 alkanut ICT-alan toimihenkilöiden lakko jatkuu edelleen. Lakolla on vaikutuksia Fonectan palveluiden tuottamiseen. (Tiedotetta päivitetty 7.6.2022)

21.4.2022 | Lukuaika 2 min

The strike in the ICT industry began on 25th of April. The strike will have an impact on the delivery of Fonecta’s services. More information below.

(Päivitetty 7.6.2022)

ICT–alan toimihenkilöiden työehtosopimusneuvotteluissa ammattiliitto Pron ja Palvelualojen työnantajien Paltan välillä ei olla päästy sopuun. Maanantaina 25.4.2022 alkanut ICT-alan toimihenkilöiden lakko jatkuu edelleen. Työnseisauksen kestosta ei toistaiseksi ole tietoa.

Työriitaan on annettu 7.6.2022 sovintoesitys, johon osapuolet vastaavat klo 20 mennessä. Lisätietoja sovittelun etenemisestä voi lukea myös ammattiliitto Pron sivuilta ja Paltan sivuilta.

Työnseisaukseen osallistunee koko Suomessa arviolta noin 12 000 ihmistä, jotka työskentelevät muun muassa teleoperaattoreiden ja verkonylläpitoyritysten palveluksessa. Fonectalaisista lakon piirissä on reilut 200 henkilöä.

Fonecta pyrkii työnseisauksesta huolimatta palvelemaan asiakkaitaan mahdollisimman hyvin, mutta lakolla on valitettavasti vaikutuksia Fonectan palveluiden toimintaan ja asiakaspalveluun. Asiakaspalvelumme puhelin on työnseisauksen ajan suljettuna, ja palveluiden tuottamisessa on keskeytyksiä ja viivettä.

Pyrimme palauttamaan palveluidemme tuottamisen normaaliksi mahdollisimman pian mahdollisen työseisauksen päätyttyä. Pahoittelemme tilanteesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Tiedotamme asiasta lisää heti, kun saamme lisätietoa sovittelun etenemisestä.

Fonecta strives to serve its customers as well as possible, but unfortunately the strike will have an impact on the operation of Fonecta’s services and customer service. Our customer service phone is closed during the srike, and there are interruptions and delays in providing services.