Verkkosivu on yrityksesi virtuaalinen toimitila ja koti. Yhä useampi asiakas päätyy sinne ennen kuin on koskaan vieraillut yrityksesi fyysisissä toimitiloissa. Nimittäin tiedon etsiminen alkaa yhä useammin verkossa – ja jopa 84% ihmisistä tekee vähintään kolme Google-hakua päivässä.
Kotisivuille saapuva asiakas kohtaa yrityksesi ensimmäistä kertaa – ja kuten tiedät, ensivaikutelman voi tehdä vain kerran. Asiakkaan täytyy heti tuntea olonsa tervetulleeksi, ja saada yrityksestä todenmukainen, persoonallinen ja luotettava vaikutelma. Sisältö on selkeää ja palvelee kohderyhmää, sivun tekninen käyttäjäkokemus puolestaan on miellyttävä ja helppo.
Kuvittele ovikellon iloinen kilahdus asiakkaan astuessa liikkeeseen, millaisen vastaanoton hän saa? Nyt sama tapahtuu verkossa! Osaavissa käsissämme syntyvät yksilölliset, laadukkaat kotisivut, jotka on toteutettu tarpeidesi ja toiveidesi mukaan. Meiltä saat edulliseen hintaan kotisivuillesi kaiken tarvittavan - ja totta puhuen vähän enemmänkin.
Yrittäjä, unohda työläät kotisivuprojektit ja hanki yrityksellesi kotisivut avaimet käteen -palveluna! Fonectalta saat yrityskotisivut helposti sisällöntuotantoa ja ulkoasusuunnittelua myöten. Vertaile kotisivupakettien sisältöä ja hintaa.
Tutustu Avaimet käteen kotisivut -palveluunHaluatko lisätä verkkokaupan Fonecta-kotisivuillesi? Tai kaipaatko uusia yrityskotisivuja, joissa on verkkokauppaominaisuus? Tee ostamisesta entistä helpompaa ja tarjoa onnistunut asiakaskokemus verkkosivuillasi. Lue lisää Fonectan verkkokaupasta kotisivuasiakkaille.
Tutustu kotisivuasiakkaiden verkkokauppaanHaluatko tehdä kotisivut itse? Suosi suomalaista - Fonecta Kotisivukone on kotimainen, palkittu ja luotettava ratkaisu tee-se-itse-nettisivujen rakentamiseen yritykselle tai yhdistykselle. Lue lisää Kotisivukoneen ominaisuuksista ja kokeile 2 viikkoa maksutta.
Tutustu KotisivukoneeseenKotisivut ovat yritykselle nykyään itsestäänselvyys, mutta ei ole yhdentekevää millainen sivustosi on. Yli 80% suomalaisista omistaa älypuhelimen, ja heistä yli 90% on hakenut netistä tietoja puhelimellaan. Nettisivujesi on siis oltava käyttäjä-, ja nimenomaan mobiilikäyttäjäystävälliset. Hyvin toimiva nettisivu skaalautuu eri päätelaitteille ja näytöille (mobiili, tabletti, läppäri, pöytäkone), ja se ottaa käytettävyydessä myös huomioon sen, että kuluttajat yhä useammin surffaavat netissä samalla kun ovat liikkeellä.
Entä löytääkö asiakas helposti etsimänsä: yrityksesi yhteystiedot, aukioloajat, tuotteet, palvelut, hinnat – tai muuta hyödyllistä tietoa, jota hän saattaa kaivata?
Siksi on tärkeää, että hän kohtaa verkkosivut, jotka ovat:
Tutkimusten mukaan yli 98% ihmisistä hakee itselleen tuntemattomasta yrityksestä tietoa verkosta. Kuudesosa jättää yrityksesi kokonaan huomiotta, jos eivät löydä sitä verkosta. Toisin sanoen, jos yritykselläsi ei ole kotisivuja tai ne eivät nouse esille hakukoneissa, et ole potentiaalisten asiakkaittesi näkökulmasta olemassa.
Kilpailijoillasi on todennäköisesti myös kotisivut ja mitä laadukkaammat heidän sivunsa ovat, sitä paremman löydettävyyden ja mielikuvan potentiaaliset asiakkaavat saavat juuri heistä. Tämä on asia, mitä ei kannata jättää vähälle huomiolle.
Yrityksiä ei etsitä pelkästään nimen perusteella, vaan monet hakevat tuotteita ja palveluita sekä niiden toimittajia. Uusien asiakkaiden hankinnassa on olennaista tulla näissä hauissa esiin.
Tiesitkö, että yritysten vanhatkin asiakkaat hakevat tietoa ja tutustuvat tarkemmin palveluihin nimenomaan kotisivujen kautta, vaikka yritys olisikin entuudestaan tuttu? Esimerkiksi Taloustutkimuksen selvityksessä 88% ihmisistä kertoo, että vaikka yritys on tullut esille esimerkiksi tuttavan suosituksen perusteella, hakevat he silti lisätietoa yrityksestä netistä.
Vaikka Facebook onkin Suomen suosituin sosiaalisen median kanava, eivät ihan kaikki sitä kuitenkaan käytä. Nähdäkseen yrityksen Facebook-sivun kaikki sisällöt on käyttäjän oltava kirjautuneena Facebookiin, sillä ilman kirjautumista tiedoista näkyy vain osa. Voiko yritys siis luottaa siihen, että kaikki se tieto, jota asiakkaat etsivät, on heidän saatavillaan – myös niiden, jotka eivät Facebookia käytä?
On hyvä, että yrityksen tiedot ovat esillä ja oikein mahdollisimman monessa paikassa. Kuitenkin kotisivut ovat se kanava, joka on aina yrityksen itsensä pystyttämä ja hallinnoima, ja jonka asiakkaat mieltävät myös helpoimmin virallisen tiedon lähteeksi. Sosiaaliseen mediaan voi kuka tahansa perustaa yritykselle vaikkapa fanisivuston, mutta kotisivut ovat yrityksen oma käyntikortti verkossa. Niinpä monesti se viimeisin ja oikea tieto käydään hakemassa nimenomaan kotisivuilta.
Kotisivut ja Facebook palvelevat eri tarkoitusta, yhdessä nämä kanavat muodostavat toisiaan tukevan kokonaisuuden, josta myös asiakkaat saavat parhaan hyödyn irti.
Fonecta.fi on Suomen suurin paikallinen hakupalvelu. Sieltä löydät yritykset, palvelut, yhteystiedot, kartat ja reitit helposti aina, kun tarvitset. Fonecta.fi -palvelua käyttää kuukausittain yli 1,5 miljoonaa suomalaista. Vaikka yrityksen tiedot löytyisivätkin Fonecta.fi -palvelusta, se ei kuitenkaan ole sama asia kuin kotisivut.
Yrityksen verkkosivut ovat yrityksesi kotiovi digitaalisessa maailmassa, ja kuten reaalimaailmassakin, jokaiselle ovelle on osoite (eli domain). Verkkosivuilla voit tuoda helposti, näyttävästi ja kattavasti esille kaiken sen, mitä sinulla on asiakkaillesi tarjota. Lisäksi mikäli haluat esimerkiksi hyödyntää digimainontaa uusien asiakkaiden hankinnassa, sinulla on oltava kotisivut, joille mainonnasta kävijöitä ohjataan.
Kun sinulla on tiedot sekä Fonectan hakupalveluissa että omilla kotisivuilla, sijoitut todennäköisesti korkeammalle myös hakukoneissa. Mitä useammassa paikassa yrityksen tiedot löytyvät, sitä ylemmäs Google sijoittaa yrityksen hakutulossivullaan.
Verkkosivut vastaavat asiakkaan tarpeeseen.
Aloita verkkosivujen suunnittelu kysymällä, miksi asiakas on saapunut sinne? Yleisiä syitä ovat tiedonhaku johonkin mieltä askarruttavaan kysymykseen, tai tarve ja halu ostaa sinulta jokin tuote tai palvelu. On tärkeää vastata johdonmukaisesti asiakkaiden erilaisiin tarpeisiin ja kysymyksiin – jos he eivät löydä etsimäänsä, tai eivät voi ostaa suoraan verkkosivuiltasi, ovat he nopeasti matkalla kilpailijan sivustolle.
Verkkosivut ovat visuaalisesti hyvännäköiset ja selkeät.
Verkkosivujesi visuaaliset ratkaisut luovat yrityksesi brändi-ilmettä ja tunnelmaa, mutta vaikuttavat myös ratkaisevasti sivuston käyttökokemukseen. Fonttien, värien, kokojen ja muiden elementtien valinta ei ole mikään pikkujuttu. Jos se ei ole sinun juttusi, meillä istuu täällä graafisen alan ammattilaisia, jotka auttavat mielellään luomaan yrityksesi näköisen visuaalisen maailman verkkosivuillesi.
Verkkosivut löytyvät, kun palveluasi etsitään.
Upeat sivut eivät palvele ketään, jos asiakas ei löydä sinne. Jotta sinun yrityksesi löytyisi Googlen hakutuloksista, on kotisivujen oltava sekä teknisesti että sisällöllisesti hyvät, ja verkkosivuilla tulee käyttää hakusanoja, joilla asiakkaat etsivät tietoa hakukoneista. Ammattitaitoinen tiimimme tuntee sekä toimialasi että hakukoneoptimoinnin salat ja osaa luoda tekstit, jotka vetoavat niin asiakkaisiin kuin Googleen.
Verkkosivuja on helppo selata kaikilla laitteilla.
Asiakas ei viivy rakkaudellakaan rakennetulla sivustolla montaa sekuntia, jos sivujen käyttö on hankalaa, epäloogista tai hidasta. Nettiä selataan nykyään niin paikallaan kuin liikkeellä: pöytäkoneella, läppärillä, kännykällä ja tabletilla. Kotisivujesi tulee toimia saumattomasti kaikilla näillä laitteilla, muuten asiakas tuskastuu, ja tuskin palaa takaisin.
Yhteydenoton verkkosivuillasi tulee olla helppoa.
Yrityksen yhteystietojen tulee löytyä helposti ja yhteydenoton tulisi olla mahdollista monella eri tavalla, joista asiakas voi hetkessä valita mieluisimman tavan kommunikoida kanssasi. Yksi suosii puhelinta, toinen sähköpostia, kolmas haluaa laittaa matalan kynnyksen viestin Messengerissä.
Olipas siinä vaatimuksia yhdelle verkkosivustolle. Anna meidän hoitaa nämä kaikki kerralla – tutustu avaimet käteen -kotisivupalveluumme täällä.
Tyypillisesti Avaimet käteen -palvelumme kotisivut saadaan rakennettua esikatseluvaiheeseen 10-15 työpäivän aikana. Laajat sivustot ja lisäpalvelut voivat vaatia enemmän aikaa. Itse julkaisuvaiheeseen tulisi varata lisäksi aikaa etenkin silloin, kun kyseessä on muualta siirtyvät sivut.
Avaimet käteen -kotisivupalvelumme hinnoittelu perustuu palvelupaketteihin. Pakettien sisältö on avattu sivuillamme läpinäkyvästi, eikä niihin sisälly piilokuluja. Tutustu palveluun tarkemmin täällä.
Fonecta käyttää laadukkaita ja tietoturvallisia Amazon Web Service (AWS) pilvipalveluita. Palvelimien fyysinen sijainti on Irlannissa.
Muistathan myös, että Fonectalta saat paljon muutakin kuin vain palvelintilan: huolehdimme lisäksi mm. julkaisujärjestelmän tietoturvasta ja päivityksistä, asiakaspalvelusta, tukitoimista liittyen työkaluihin ja muihin Fonectan palveluihin, verkkotunnuksen uusimisesta, sähköpostipalvelusta, varmuuskopioinnista ja kotisivuraportoinnista.