21.9.2022
Muistatko ajat, kun verkkokauppa oli yritykselle erityinen erottautumistekijä? No, sitä se ei enää ole. Digitaalisten työkalujen kehitys yhdessä poikkeusaikojen kanssa tekivät verkkokaupasta oletuksen, ja räjäyttivät sen vaatimukset kertarysäyksellä katosta läpi monta kerrosta ylöspäin.
Jos lunastatte nämä asiakkaan odotukset, on pikapalkintona on ostotapahtuma ja asiakastyytyväisyys, pitkän tähtäimen palkintona kasvu.
On olemassa myös jukuripäitä, jotka eivät tahdo hypätä väistämättömän kehityksen kelkkaan. Emme halua pelotella, mutta heille on varattu aitiopaikka näkymillä virtuaalisten perävalojen merelle, kun asiakkaat suuntaavat asioimaan sinne, missä verkkokauppa onnistuu.
…että harva enää vaivautuu fyysiseen myymälään jonkin tarpeen yllättäessä – kaiken saa verkosta, elämyksistä eristenauhaan. Mutta tämän sinä jo tiesitkin – olethan täällä pohtimassa verkkokaupan mahdollisuuksia. Ja tiedät myös, että sinunkin asiakkaasi totta vie haluaa tehdä ostoksensa helposti ja nopeasti, juuri silloin kun hänelle sopii, vaikka mökin puuceestä käsin. Tarjotaan siis hänelle se mahdollisuus.
Verkko-ostos edellyttää kuitenkin, että:
Verkosta on kehittynyt kuhiseva, virtuaalinen kauppapaikka, missä kuluttajat, palvelut ja tuotteet etsivät kilvan toisiaan. Samalla sinne myös tuli aikamoinen ruuhka. Ajattelehan sitä informaation ja mainosten määrää, minkä asiakas päivittäin verkossa kohtaa – ei sieltä joukosta löydytä sattumalta.
Eli miten yrityksenne verkkokauppa tavoittaa ne oikeat asiakkaat, jotka kiirehtivät jo seuraavia sisältöjä kohti Googlen ja somealustojen ruuhkaisilla kaistoilla? Siitä ei selvitä ilman mainontaa.
Tämä sama todellisuus pätee onneksi ihan jokaiselle verkkokauppiaalle. Yrityksenne tulee siksi muodostaa omalle kohdeyleisöllenne toimivin mainostusstrategia, jonka avulla tuotte verkkokauppanne asiakkaidenne tietoon ja ohjaatte heidät ostoksille.
Lorem ipsum