Hei B2B-markkinoinnin ammattilainen! Tunnistatko työssäsi seuraavat haasteet?
Tätä helpottamaan Fonecta on luonut markkinoinnin ammattilaisille ratkaisun monikanavaiseen B2B-digimainontaan.
Yritysten pitkiin ostoprosesseihin sisältyy monenlaista tiedonhakua eri kanavissa. Siksi B2B-markkinoinnin toimenpiteet eivät voi olla vain yhden kanavan, taktiikan tai sisältötyypin varassa.
Asiakkaasi on nimittäin yleensä tehnyt suurimman osan tiedonkeruusta ja vertailusta jo ennen, kuin myyjään otetaan yhteyttä. Siksi sinun on varmistettava, että hän löytää yrityksenne laadukkaiden ja informatiivisten sisältöjen äärelle – mistä kanavasta hän tietoja ikinä hakeekaan.
Sisältöjä tarvitaan
Saat tehokkaammin tuloksia, kun siirryt yksittäisten kanavien optimoinnista koko digimainonnan budjetin analysointiin. Sen tulisi kattaa yhdistelmä sekä maksettua mainontaa yritykselle tuloksellisissa kanavissa että orgaanisesta näkyvyydestä huolehtimista.
Mainonnan kanavia ovat esimerkiksi Google, Facebook, Instagram, LinkedIn ja Twitter sekä mainostaminen ohjelmallisesti eri verkkosivustoilla. Lisäksi on tärkeää varmistaa kilpailijoita parempi orgaaninen asema hakukoneissa, sekä geneerisissä hauissa että brändihauissa.